Vilodag.

Idag tänkte jag bara åka ut till stallet för att ha en riktig läder-putsar-dag. Märkte igår att det behövdes. Sadeln är jag vädigt rädd om. Tränset är inte lika viktigt, mer än att det bör vara mjukt för hästens skull. Tränset kostade väl 200 spänn på Börjes. Men jag tar läder-putsar-dagen en annan dag. Typ i morgon. Kanske.

Idag fick Binegar en vilodag eftersom han hade ett sår i ansiktet precis där sidostycket sitter. Lie onödigt att riskera att såret irriteras och inte får läka ifred. Elin kom upp med idén att man hade kunnat linda fetvadd runt tränset där såret sitter och sätta fast det med tejp. Ja, kanske. Vi får prova.

Idag fyndade jag rejält. Ett rött dressyrschabrak, röda benlindor och ett vitt dressyrschabrak, allt oanvänt. För 150 spänn. Det är inte varje dag. Håller på att införskaffa nya färger till mig & Binegar. Kul med lite olika uppsättningar av outfits. Mao - polkagris-looken!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

. - BINEGAR - .

- Vägen tillbaka efter djurplågeri

RSS 2.0