Distriktsveterinären på besök.

Christina var i stallet idag och skulle ta sig en skrittrunda i det underbara vädret idag. Men se det gick inte. Hon ringer till mig och säger att Binegar är svullen vid ögat. Ja, men han har ju sin knöl som han alltid haft där? Men det var värre än bara den lilla golfbolls-knölen idag sa hon. Tänkte att hon överreagerar men åkte dit eftersom hon bad mig göra det. Vi bytte lite meningar och bestämde oss för att ringa ut veterinären som kom efter ca en timme. Redan här var jag frusen, trött & jääääättehungrig. Men jag fick så vackert vänta. Tränade lite med Akke på fältet en stund i väntan på att hon skulle komma.

Fullproppad med lugnande och smärtstillande kunde hon till slut få känna på den stora, varma svullnaden han hade i ansiktet. Hon tog ett blodprov och tog tempen. 38,2. På gränsen till feber. Suck. Hon kunde inte sätta fingret på vad det var, men troligtvis en smäll som gett upphov till svullnaden. Han blev ordinerad boxvila både idag och i morgon och en 3dagars-kur Metacam som är smärtstillande och antiinflammatoriskt. När veterinären hade åkt gick jag en promenad med Binegar för att han skulle kvickna till efter allt lugnande. Där gick jag, mitt i vägen med en häst som vinglade fram och tillbaka och var heeelt passed out.



Christina överdrev inte. Det var inte en liten svullnad.
Halva ansiktet! Säg hej till elefantmannen Binegar!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

. - BINEGAR - .

- Vägen tillbaka efter djurplågeri

RSS 2.0